Zawieszenie pneumatyczne wciąż najczęściej możemy spotkać w drogich autach, często niedostępnych dla kieszeni zwykłego Kowalskiego. Od jakiegoś czasu jednak staje się standardem w samochodach typu kombi czy SUV. Co sprawia, że ten typ zawieszenia uznawany jest za lepszy i bardziej pożądany?
Sklep z częściami do zawieszenia pneumatycznego: miech w251
Z jakich elementów zbudowane jest zawieszenie pneumatyczne?
Główna różnica tkwi przede wszystkim w konstrukcji . W zawieszeniu klasycznym za wygodę podczas jazdy odpowiadają głównie elementy z metalu i gumy, do których zaliczamy takie elementy jak amortyzator, wahacz czy sprężyna , których zadaniem jest niwelowanie nierówności na jezdni i podniesienie komfortu jazdy . W zawieszeniach pneumatycznych do tych standardowych elementów dodano zespolony z amortyzatorem miech, który wypełniony sprężonym powietrzem pozwala na jeszcze lepsze niwelowanie wszelkich drgań i nierówności.. Wysoka sprawność w niwelowaniu nierówności dróg sprawia, że to zawieszenie tak chętnie montowane jest w samochodach typu SUV, które przecież z zasady tworzone są nie tylko do jazdy po równych asfaltowych, miejskich ulicach.
Sprawdź nasz sklep: miech gl
W jakich warunkach sprawdzi się zawieszenie pneumatyczne?
Pneumatyczny typ zawieszenie ma sporo zalet, w porównaniu do modelu tradycyjnego – to idealne rozwiązanie dla jazdy po bezdrożach, często wykorzystywane w samochodach do jazdy offroadowej, z pewnością zostanie docenione przez użytkowników samochodów poruszających się głównie po drogach gruntowych czy górskich . Jednak warto pamiętać o tym, że usterki w zawieszeniach pneumatycznych muszą być wykrywane i usuwane stosunkowo wcześnie , co pozwoli na odpowiednio szybkie wykrycie usterki i ewentualną regenerację uszkodzonych elementów zawieszenia, zanim stanie się to niemożliwe. Dlatego zawieszenia pneumatyczne należy sprawdzać co 30 tysięcy kilometrów.
Sklep Airmatic: miech w211